listen to the news on the radio

Nu var det dags. Jag trodde nog inte att det skulle bli så lätt, eller att det skulle vara så lätt. Egentligen har jag nog bara tur.

Från och med 7 januari-09 så kommer jag spendera min både vakna och ickevakna tid i Stockholm. Jag flyttar i slutet av december. Eller, kanske, förhoppningsvis flyttar vi till stockholm.
Jag har nog lite svårt att tro det, men nu händer det på riktigt.

Makeup Institute, let´s waste time.

nästan hela veckan

Nej, det är inte lätt att uppdatera sin blogg när man i princip glömmer att den finns. Men nu var det dags igen.
Mycket har hänt sen sist. Jag har jobbat, hela förra veckan. Viket resulterade i att jag var helt slut i fredagskväll när det var tv-spel tajm hos jois med lagerhaus. Mina nya arbetskamrater. Mina blivande arbetskamrater under hela julhetsen.
Så, så mycket tv-spelande blev det ju inte eftersom det är fysisktansträngande att spela wii, speciellt boxning.

Sofia blev som galen när det gällde boxning. Fast, jag vann.

tugga kaka

jag som tyckte det var så kul att jag för engångskull kom på vad jag skulle göra idag. BAKA TEKAKOR.
yeah. allt gick skit bra, knäckte äggen, vispa mjölet, kul att mamma skulle bli så glad.
nu är det träliga att jag kommer bli tvungen att visa upp små ynka kakor, hårda som knäckebröd.

det måste blivit något fel med jästen.
hatar jäst, det är mycket lättare med bakpulver.

jag har äntligen lappat mina cheapisar, nått har jag lyckats med idag.

ganska grå dag

11 september 2001. Idag är det alltså 7år sedan terrorattacken i USA.
en liten tanke åt alla som förlorade någon.

the champ is here

ja, nu har jag sett den filmen. ali.
Will smith fick både en oscar och en - goldenglobe nominering. Det är en biografi av sportlegenden och världens genom tiderna bästa boxare Muhammad Ali, för dom som inte vet.
Jag kanske är sen som sett den nu, men jag tycker att den var väldigt gripande. Inte om man kollar på boxningen, dom som känner mig vet att jag inte är någon sportfantast, utan för att han var så mycket mera än en boxare.
Bästa scenen är lätt när han går ut ur "rättsalen" och förklarar varför han vänder sig mot värnpliktslagen, varför han inte vill kriga mot oskyldiga vietnameser. jag rös.
När man ser sådana här filmer så blir jag så ruskigt förbannad över att det finns människor som dömmer ut andra människor för att dom har annan hudfärg, ögonfärg eller något så simpelt som hårfärg. Eller kanske för att man är homosexuell eller utvecklingstörd.

jag vet att jag själv inte är helt fördomsfri, det tror jag ingen är.
förövrigt, boxning är en jävla sjuk sport.

save the day

Päron-splitt har räddat min dag.. och kanske den luftiga promenaden till banken.
Imorgon blir det ida och spiken-dag.

En sak till som har gjort min dag lite gladare.., när jag gick från banken på drottningatan så brukar man alltid höra någon gatumusikant. Det finns en snubbe som brukar så och spela gitarr,munspel och sjunga och är ändå väldigt duktig.
Men nu, så stog det en yngre kille, med en radio hängade runt halsen.. han sjöng opera, av något slag. Det var verkligen kul att han vågade, fast och andra sidan så är inte jag så musikalisk så jag vet inte om det lät nått bra.
Och vad radion hade för funktion vet jag faktiskt inte.

jag gillar det jag ser..



det är höst. och jag har kommit fram till att jag gillar det, speciellt när jag får min nya jacka från hm.

rachelray,piggelin®n

regn,regn och åter regn.
jag tror att hösten är på gång. och jag vet inte vad jag tycker om det?
som erik sa, det är skönt att vara på jobbet... ja, jag skulle också vilja säga så.

idag ska jag fixa eriks byxor. och även ladda inför veckans sysslolöshet genom att plocka fram allt i syväg man kan komma åt.
.. jag ska okupera matrummet.

RSS 2.0