2008.12.13

Jag sitter och kollar på Faddergalan på tv4. Inte bara för att man mår så sjukt dåligt över hur endel människor, framför allt barn har det.. just nu. Just i denna sekund så är det så många små flickor och pojkar som går och lägger sig hungriga, och inte bara det, utan de kanske blir liggandes på golvet, stengolvet eller kanske till och med på gatan. Utan att man har mage att klaga på sina problem. "Åh, jag orkar inte laga mat ikväll, det är så jobbigt."
Jag sitter här i en jätte skön soffa, det är varmt, jag har ett helt fullt kylskåp, jag har chips och choklad på bordet. Jag har gått ut skolan, jag ska flytta till Stockholm och påbörja en utbilning som är min dröm.
Och jag klagar på att jag inte får bra lön, eller att mamma är tjatig eller att jag inte har lagom stort kök i min lägenhet i Stockholm. (jag har förfan en lägenhet i sthlm).

Varför ska jag ens påbörja en sådan utbilning som jag ska när det finns så mycket annat att göra, som behövs.
Det är väll inget barn som får längre livstid, blir mätt om kvällen, slipper bli bortgift eller slipper könsstypning när jag jobbar som makeupartist eller hårstylist.
Jag läste om Madonna, hon har bott på hotell runt om i USA i två veckors tid av olika skäl. Den sammanlagda summan för dessa vistelser var, 35 miljoner dollar. Jag tycker hon är grym och förtjänar viss lyx för hon är en stjärna, jag tror även att hon skänker mycket pengar. Men, tänk om hon hade skänkt dom där pengarna till behövande?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0